fbpx

BLOGAS_ĮRAŠAS_Meno pamokos nepakeis mokinių pažymius

 

Nesitikėkite, kad meno pamokos pakeis mokinių pažymius

Šis straipsnis skirtas tėvams, kuriems rūpi jų vaikai, kad ir kaip bebūtų keista manau, kad jį perskaitys daugiausiai 10 procentų tėvų, pusė jų galbūt iki galo. Bet verta pabandyti, trečia karta mokytojų – genuose turbūt užkoduotas noras pakeisti tai, kas atrodo svarbiausia mūsų pasaulyje – vaikų ugdymą.

 

 

Antrašte pasinaudojau, kad pritraukčiau Jūsų dėmesį. Nors nepamelavau, meno pamokos nesuteiks geresnių testų rezultatų Jūsų vaikams. Netiesa, jog meno mokyklų lankymas pakeis Jūsų vaikų pažymius. Kol dar neišbraukėte savo vaikų iš visų būrelių, patikslinsiu, jog meno būreliai – pamokos nepadės pasirinkti teisingo atsakymo tarp a ir b, lankantysis šachmatų būrelį neišspręs geriau matematinę lygtį, uždavinį, o egzaminas, kuriame yra du ar keli atsakymai tikrai neparuoš Jūsų vaikų ateičiai.

The New York Times išspausdintame straipsnyje*, kuriame remiantis moksliniais tyrimais buvo nustatyta, jog meno muziejų lankę** (tyrinėję) mokiniai gebėjo sugalvoti įvairesnių problemų sprendimo būdų su kuriais susiduria gyvenimo ar mokslo srityse. Tyrime nustatyta, jog tie mokiniai, kurie lankėsi muziejuje padidėjo tolerancijos rodikliai, susidomėjimas istoriniais įvykiais, išaugo noras lankytis kultūriniuose renginiuose, muziejuose. Mokiniai taip pat turėjo parašyti esę, kuriame kritinio mąstymo gebėjimų rezultatai ženkliai aukštesni.

O dabar atsakykite sau nuoširdžiai, kiek ateityje reikės kūrybingai, inovatyviai mąstančių žmonių, gebančių spręsti problemas, surasti išeitis iš keblių situacijų, skatinančių visuomenės tobulėjimą ? O dabar paklauskite savęs: kodėl mano vaikas neina į muzikos ar meno mokyklą, arba kodėl mokykloje didžiausias dėmesys skiriamas tam, kad išlaikyti egzaminus – matematikos, fizikos, biologijos ir kt. ? Kas yra suinteresuotas, kad Jūsų vaikas taptų kūrybiškai, laisvai mąstantis žmogus ? Pataisykite jeigu klystų, bet meno pamokos mokykloje tiek vaikų, tiek tėvų akyse, taip pat kai kurių pedagogų yra žymiai mažiau reikšmingos, nei visos kitos. Jei mokyklose ugdysime vienpusišką asmenybę, tai būtų tas pats kas nuo vaikystės lavinti tik vieną koją ir ranką, nes to užteks.

Visapusiškas išsilavinimas ir žmogaus asmenybės kūrimas yra vienas svarbiausių mūsų uždavinių visuomenėje. Didinant meno dalykų prieinamumą mokyklų programose, atliekant jose pokyčius ar netgi skatinant meno galerijų lankymą, keičiant visuomenės požiūrį, galima bus tikėtis tobulėjančios, kuriančios visuomenės – tai turėtų būti centrinis valstybės, mokyklų ir tėvų – globėjų uždavinys.

Svarbiausias tikslas ir didžiausia investicija yra mūsų vaikai, sukurta kūrybiška aplinka, kuri juos domins, intriguos, skatins pažinti, tyrinėti ir kurs asociacijų lauką, pakeis pasaulio suvokimą, atvers naujus kelius į neatrastas idėjas, visuomenės tobulėjimą. Patys pagalvokime, ką galime suteikti vaikams. Norėkime, kad mūsų vaikai visą gyvenimą būtų alkani ne duonos, o žinių. Menas nepakeis pažymių, bet gali pakeisti pasaulį.

Pasidalinkite savo nuomone apie straipsnį, bei turima patirtimi ar žiniomis komentaruose.

*(aut. mokslininkai, edukacinių reformų siekiantys profesoriai Brian Kisida, Jay P. Greene, Daniel H. Bowen)

** Testo rezultatai atlikti po keturių savaičių lankymosi muziejuje.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.